Ga jij de bèta versie van iMonitoring testen?

Tessa Diependaal – 07:56, 17 nov 2020

Ruim negen jaar geleden is iMonitoring gestart met softwareontwikkeling van online en social media software. Vanuit de databank werd het mogelijk om online media te managen en al snel kwam de vraag naar social media verbindingen om berichten te plannen en te publiceren vanuit één omgeving.

De ontwikkelingen volgden elkaar snel op en de software van iMonitoring werd volwassen. Samen met eindklanten en marketingcommunicatiebureaus is de software geworden zoals het nu is, hierdoor heeft iMonitoring al jaren een vaste kern van klanten. Toch zijn er ook nadelen, want nieuwe klanten vonden de software ingewikkeld, te uitgebreid en er werden problemen ervaren in de snelheid van de online omgeving.



Mede door corona en de interesse vanuit een investeerder zijn we aan de slag gegaan met de pijnpunten van iMonitoring. Zo werd de hulp ingeschakeld van een functioneel ontwerper en kregen we input vanuit investeringskant. Hierdoor werd er een basis gelegd om de software van iMonitoring een make-over te geven.

In deze update communiceren we over de veranderingen en wat je kunt verwachten als de bèta versie van iMonitoring live gaat.

De grootste verandering
Omdat de software veel functionaliteiten heeft werd het tijd om deze in kaart te brengen en opnieuw in te delen. Hierdoor zijn er vier modulen ontstaan, namelijk:
  • De databank voor je eigen online en social media data.
  • De analytics module om je data te analyseren en te rapporteren.
  • De publishing module voor het publiceren en plannen van berichten op social media.
  • De webcare module om vanuit één omgeving interactie met ‘potentiële’ klanten te managen.
Met de verdeling van functionaliteiten naar type module blijft de software overzichtelijk, wordt digitaal werken efficiënter en effectiever.

De databank
Het belangrijkste onderdeel in de make-over is de databank van iMonitoring. De databank is een softwareoplossing waarin klanten worden gefaciliteerd om hun eigen of ingekochte media te managen. Dit kan door berichten te uploaden of door gebruik te maken van de API (online communicatie) verbindingen die iMonitoring onderhoudt met online en social media bronnen.

Omdat iMonitoring software oplossingen ontwikkelt en faciliteert bieden wij API development als er behoefte is om met andere oplossingen te verbinden en te communiceren. API software development zorgt dat er automatische verbinding wordt gemaakt, waardoor data tussen systemen in een korte periode of realtime wordt gecommuniceerd. Dit geeft de klant de mogelijkheid om data vanuit één omgeving te managen.



Sterk in verbinding
Door de verbinding van datapunten biedt de online en social media software kwalitatieve oplossingen om data te analyseren/ rapporteren met de analytics module. Ook Is het mogelijk om social media updates af te wisselen met eigen content en ingekochte content van derden. En biedt webcare in de basis ondersteuning als het gaat om interactie met ‘potentiële’ klanten op social media en fora.

Service en ondersteuning
Afhankelijk van je affiniteit, ervaring en tijd voor software heb je bij iMonitoring een keuze. Ben je handig en heb je nieuwe software oplossingen snel onder de knie dan is de basis ondersteuning van iMonitoring de beste oplossing. De service is zoals het hoort:

  • Bij de start van je iMonitoring account bieden wij ondersteuning:
    1. In het inrichten en activeren van de online en social media software.
  • Probleemoplossing bij foutmeldingen.
  • Vragen over het gebruik van de software.
Wil je meer ondersteuning dan kun je terecht bij de Marketingstudio van iMonitoring. Met de Marketingstudio krijg je persoonlijke ondersteuning op de momenten dat je geen tijd hebt om:
  • Wijzigingen door te voeren in je account.
  • Je account actueel te houden.
  • Maatwerk analyses of rapporten te ontwerpen.
  • Nieuwe collega’s uit te leggen hoe de software werkt.
Verder biedt de Marketingstudio advies en ondersteuning als je even iemand nodig hebt om te sparren.

Heb je na het lezen van deze update interesse om te weten wanneer de bèta versie van iMonitoring live gaat? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief onder in de pagina “nieuwsbrief”.

Over de auteur

Tessa Diependaal
Vanuit de Marketingstudio werkt Tessa Diependaal als sales- en accountmanager voor iMonitoring. Ook schrijft zij blogartikelen die gaan over samenwerkingen tussen iMonitoring en klanten. Verder ondersteunt zij met haar bedrijf ,de Marketingstudio, bedrijven, ondernemingen en (branche)verenigingen met B2B verkoopactiviteiten.

Neem contact met haar op voor informatie over iMonitoring of als je ondersteuning nodig hebt met B2B verkoop. Je kunt haar bereiken op 085-8768977 of bezoek haar website.
 
 
Benieuwd naar de mogelijkheden?