iMonitoring software updates april 2018

Peter van Mourik – 10:49, 26 apr 2018

Ook in de afgelopen weken is ons team druk bezig geweest om nieuwe functies te ontwikkelen die iMonitoring nog completer maken. Zo hebben we aanpassingen doorgevoerd aan de app, kun je notificaties instellen zodra er een bericht geplaatst is, periodieke e-mail alerts nog meer naar eigen wens aanpassen en zijn er nieuwe monitoring functies bijgekomen.

Updates aan de iMonitoring app
De app heeft een aantal updates gekregen. Zo kun je nu makkelijk een bericht opnieuw inplannen vanuit verzonden berichten, en is het mogelijk een geplaatst bericht nog een keer naar Instagram te delen. Daarnaast is het visueel duidelijker geworden op welke platformen een bericht geplaatst is.


Klik op de afbeelding om deze vergroot weer te geven.


Notificatie per e-mail bij geplaatst bericht
Op verzoek van één van onze samenwerkingspartners hebben we de mogelijkheid toegevoegd om een e-mail te versturen zodra er een gepland bericht wordt gepubliceerd. Onze partner ondersteund klanten met social media, en met deze instellingen blijft zijn klant betrokken bij de social media activiteiten die voor hem worden gedaan.


Klik op de afbeelding om deze vergroot weer te geven.


E-mail alert aanpassingen
Dagelijks de laatste resultaten in je mail, of liever per uur? De monitoring resultaten kon je natuurlijk al laten versturen, maar er zijn wat opties bijgekomen. Zo kun je nu ook instellen dat je de mail per week wilt ontvangen, en zelf de dag bepalen waarop je dat wilt. Ook kun je een introductietekst toevoegen om de mail naar jouw medewerkers en/of klanten te personaliseren.


Klik op de afbeelding om deze vergroot weer te geven.


Daarnaast is de optie toegevoegd om een wordcloud in de mail op te nemen. Met deze wordcloud zie je in één oogopslag welke onderwerpen in het resultaat het meest besproken zijn.

Verder wordt nu ook de een miniatuur van de afbeelding getoond die bij het artikel of de social media update is geplaatst.

Website monitoring
Wil je op de hoogte blijven van een bepaald onderdeel van een blog, nieuws site of bedrijfspagina? Door het toevoegen van website monitoring kun je zelf bepalen welke deel van een url je wilt monitoren. Je geeft zelf de URL op, en een filter zodat alleen die artikelen worden gemonitord die er voor jou toe doen.

Aanpassing aan event dashboard
Ook is er nog een kleine aanpassingen aan het event dashboard / narrowcasting scherm doorgevoerd. Naast de diverse grafieken, is het nu ook mogelijk om een teller op het dashboard te plaatsen. Bijvoorbeeld handig als je wilt weten hoeveel keer een bepaalde #hashtag is gebruikt. In het geval van Beursvloer Apeldoorn werd het aantal matches tussen bedrijven op de avond zelf duidelijk weergegeven.


Klik op de afbeelding om deze vergroot weer te geven.

Over de auteur

Peter van Mourik
Application Developer, specialized in developing web applications using .NET and SQL Server.
 
 
Benieuwd naar de mogelijkheden?