Introductie Susanne Sterkenburg van marketingbureau SUUS

Tessa Diependaal – 10:10, 23 apr 2018

Vorige maand heeft marketing professional Susanne Sterkenburg een opfris workshop gevolgd om haar marketingdashboard optimaal in te zetten voor haar opdrachtgevers.

Sinds vorig jaar mei gebruikt Susanne het marketing dashboard. Met haar bedrijf SUUS zorgt zij voor de online zichtbaarheid door het vergroten van de naamsbekendheid. Om deze belofte waar te maken is online monitoring essentieel.


Klik op de afbeelding om deze vergroot weer te geven.


Naast het plannen en publiceren van berichten op sociale media heeft Susanne de kennis in huis om:

  • Haar klanten proactief te ondersteunen met content marketing.
  • Influencers/ stakeholders te herkennen.
  • Advies te geven wat het beste moment is voor haar opdrachtgever om online te zijn.
  • Marketing naar volgende hoger niveau te tillen.
  • Maatwerkrapporten samen te stellen.

Hoe gaat Susanne haar marketingdashboard inzetten?

Zoekprofielen & Content marketing
Met behulp van zoekprofielen is het mogelijk om openbare berichten te vinden die anderen communiceren op het internet. Een zoekprofiel geeft inzicht wat er gecommuniceerd wordt over een merk, thema, issue of concurrentie.

Een zoekprofiel is de mogelijkheid om de naamsbekendheid van een merk te monitoren. Verder vormt een zoekprofiel een basis voor content marketing. Door te monitoren op relevante communicatie thema’s en issues kun je inspelen op actualiteiten, die relevant zijn voor het merk en de doelgroep. Via content marketing kan Susanne haar opdrachtgever laten schitteren als thougt leader.

Influencers/ Stakeholders
Met behulp van zoekprofielen is het inzichtelijk maken van influencers/ stakeholders een volgende optie. Verbinden met de juiste influencers kan toegepast worden om op een andere manier in contact te komen met de doelgroep. Met iMonitoring wordt de activiteit van influencers in kaart gebracht. Zo is het mogelijk om te zien hoe actief zij zijn op online en sociale media. Om te verbinden met de juiste influencers is het merkpostionering belangrijk net zoals het karakter van het merk.

Beste moment online aanwezigheid
Door regelmatig berichten te plannen en te publiceren op sociale media ontstaat er duidelijkheid wat de beste momenten zijn voor interactie. Om te beginnen kun je algemene tips over het beste moment van plannen toepassen. Daaromheen pas je ook andere momenten om het effect te analyseren en te meten. Via het verzonden logboek wordt dan echt duidelijk wat werkt en in dit geval kan Susanne haar opdrachtgever adviseren.

Marketing naar een hoger niveau door middel van maatwerkrapporten
Met het toepassen van de bovenstaande opties kun je de opdrachtgever bewuster maken over het gebruik van online & sociale media. Met de functie maatwerkrapporten worden bevindingen vastgesteld op basis van feiten en zijn tips/ aanbevelingen geformuleerd voor de opdrachtgever. Op deze manier toont Susanne haar marketing kennis en is het maatwerkrapport een middel om het gesprek aan te gaan met haar opdrachtgever. Door meer betrokkenheid met de opdrachtgever is er ook ruimte om marketing naar hoger niveau te tillen.


Klik op de afbeelding om deze vergroot weer te geven.


Wil je meer weten over marketing specialist Susanne Sterkenburg bekijk dan haar website.

Over de auteur

Tessa Diependaal
Eigenaresse van Diependaal Online. Bij Diependaal Online zorgen wij voor professionele digitalisering. DO ondersteunt de MKB ondernemer en hun organisatie om de contact momenten te regisseren om zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten. Bel 085-8768977 of bezoek de website.
 
 
Benieuwd naar de mogelijkheden?