3 marketing oplossingen voor meer rendement

Tessa Diependaal – 12:57, 08 sep 2020

Als ‘freelance’ marketeer help je merken online zichtbaar te zijn. Het liefst doe je dat samen met de mensen uit de organisatie om het organische bereik te vergroten. Vervolgens rapporteer je het resultaat naar het management om in contact te blijven en inspanningen inzichtelijk te maken.



Om je werkzaamheden zo goed mogelijk te managen gebruik je verschillende systemen/ oplossingen en kost het redelijk wat tijd om de data van al die systemen in rapport te verwerken. Wat als dit nu makkelijker kan?

In dit blog delen wij drie effectieve marketing oplossingen die tijd besparen en dus meer rendement opleveren.

Organisch bereik verhogen
Organisaties tot en met vijf medewerkers hebben op Linkedin de mogelijkheid om het organische bereik te verhogen door een e-mail te versturen als er een update is gedaan. Ondersteun jij organisaties met meer dan vijf medewerkers en op meerdere social media platformen maak dan gebruik van een systeem die dit ondersteunt.



Wat Linkedin aanbiedt voor organisaties tot en met vijf medewerkers is natuurlijk ook interessant voor andere sociale platformen en ook voor organisaties met meer dan vijf medewerkers. Tenslotte wil je zo min mogelijk uitgeven aan advertenties en zo veel mogelijk mensen organisch bereiken.

Besteed aandacht aan content
Om mensen enthousiast te maken is content belangrijk. Besteed aandacht aan merkcontent en aan content afkomstig van andere bronnen. Gebruik bijvoorbeeld Canva als oplossing voor het creëren van merkcontent en verzamel content van anderen via RSS feeds of door automatisch het internet te monitoren op basis van zoekwoorden of zoekopdrachten.



Omdat content verzameling en distributie vaak via verschillende systemen en platformen gaat is het slim om deze te centraliseren. Onderzoek bijvoorbeeld welke systemen het mogelijk maken om data afkomstig van meerdere bronnen te verzamelen. Hierdoor houd je overzicht en wordt het makkelijker om effectieve aandacht te besteden aan content.

Resultaten rapporteren
Maak de aandacht voor het merk inzichtelijk. Gebruik je meerdere online en social media platformen dan wil je dat deze een positief resultaat opleveren voor wat betreft zichtbaarheid. Maak het totale resultaat inzichtelijk oftewel het cumulatieve resultaat. Alle inspanningen op de verschillende platformen dienen als geheel een positief rendement te hebben. Tenslotte is alles wat je doet in het belang van de gehele zichtbaarheid van het merk. Ga pas inzoomen als het resultaat tegen valt en bekijk dan welk online platform het resultaat negatief beïnvloed.



Tot slot
Ben jij de marketeer die veel tijd kwijt is aan e-mailtjes sturen aan fans en medewerkers om het organisch bereik te verhogen? Ben je dagelijks bezig met Buffer, Hootsuite, RSS feeds en Canva om content te verzamelen en te creëren? Verzamel jij statistieken van Facebook, Instagram, Linkedin, Google analytics en misschien ook Twitter om deze in een rapport te verwerken tot één geheel? Bespaar jezelf tijd of energie en gebruik een oplossing wat ondersteunt in organisch bereik, content planning en distributie en wat rapporteren voor alle platformen mogelijk maakt. De voorbeelden uit dit blog komen uit iMonitoring en tonen hoe jij de online en social media marketing efficiënt en effectief kunt beheren. Succes!

Over de auteur

Tessa Diependaal
Tessa Diependaal levert analyses en rapportages over de online zichtbaarheid van merken. Zij geeft marketingadvies en organiseert workshops/ trainingen hoe je als merk zichtbaar kunt zijn.
Neem contact met haar op voor meer informatie. Wil je op basis van inhoud doelgericht en praktisch aan de slag bel dan naar 085-8768977 of bezoek de website.
 
 
Benieuwd naar de mogelijkheden?