Reclame- en communicatiebureaus met ICT kennis hebben de toekomst

Tessa Diependaal – 09:50, 23 apr 2018

Pas geleden las ik op de website van Rabobank een analyse over reclame- en communicatiebureaus. Deze cijfers zijn voor ons als ICT-bedrijf goed om te bekijken en benadrukt opnieuw waarom de merkpropositie goed gekozen is. In dit blogartikel wordt het belang van samenwerken, innovatie, maatschappij en ICT voor deze doelgroep uitgelegd.

Samenwerken
Ondanks de daling sinds 2014 in het aantal bureaus zijn volgens de Rabobank de vooruitzichten goed. Toch is waakzaamheid geboden voor de grotere reclame- en communicatiebureaus. Zij ondervinden concurrentie van kleinere bedrijven. In veel gevallen zijn dit zelfstandigen zonder personeel.


Klik op de afbeelding om deze vergroot weer te geven.


Zoals wij het merken weten kleine zelfstandigen elkaar goed te vinden en maken zij gebruik van ieders expertise. Hierdoor ontstaan er flexibele bedrijven die goed inspelen op de behoefte van de opdrachtgever.


Klik op de afbeelding om deze vergroot weer te geven.


Innovatie
Voor reclame- en marketingbureaus wordt ICT expertise steeds belangrijker. Dit is ook logisch en moeilijk tegelijk, want ICT experts zijn lastig te vinden. Om toch door te gaan met innovatie is het in deze situatie ook mogelijk om samen te werken met een ICT bedrijf. De kennis van een ICT bedrijf en die van een reclame- of communicatiebureau versterken elkaar. Dit komt omdat beide doen waar ze goed in zijn.

Zo verwacht de Rabobank dat communicatiebureaus die innovatieve oplossingen zoals big data integreren in hun strategie en operatie een betere toekomstige concurrentiepositie hebben.
Vertaald naar de propositie van iMonitoring werken wij ook graag samen met andere bedrijven die bijvoorbeeld big data oplossingen aanbieden aan reclame- en communicatiebureaus. Hierdoor is het mogelijk om expertise te combineren, waardoor iedere partij doet waar ze goed in is.

Maatschappij
Zoals Rabobank schrijft worden reclamebureaus en hun opdrachtgevers aangesproken op hun rol in maatschappelijke problemen. En terecht, voor merken en de bureaus is het belangrijk om op de hoogte te zijn van maatschappelijke thema’s en issues die relevant zijn voor het merk. Precies om deze reden maken reputatie professionals gebruik van iMonitoring. Door hierop te monitoren kun je als reclame- of communicatiebureau de klant goed informeren en voorzien van advies. Dit zorgt voor een actief reputatiemanagement wat ten goede komt voor het merk.

ICT

Wij als ICT-bedrijf snappen het belang van ICT voor reclame- en communicatiebureaus. Slimme eigenaren van reclame- en communicatiebureaus doen ook met ons mee. Voor deze doelgroep is het interessant om met de juiste partij samen te werken. Het scheelt kopzorgen, want jij als Marcom professional geeft de behoefte en wensen door zodat de ICT ’er hiermee aan de slag gaat. En jij als expert kunt doen waar je goed in bent.


Klik op de afbeelding om deze vergroot weer te geven.


Bereid je voor op de toekomst en zoek de samenwerking met de juiste partijen. Klik hier om de volledige Rabobankanalyse te bekijken.

Over de auteur

Tessa Diependaal
Eigenaresse van Diependaal Online. Bij Diependaal Online zorgen wij voor professionele digitalisering. DO ondersteunt de MKB ondernemer en hun organisatie om de contact momenten te regisseren om zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten. Bel 085-8768977 of bezoek de website.
 
 
Benieuwd naar de mogelijkheden?