Support & Downloads

Quisque actraqum nunc no dolor sit ametaugue dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consyect etur adipiscing elit.

s f

Contact Info
198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us
Image Alt

iMonitoring

Social media marketeers gebruiken het Social Media Dashboard!

Geschatte leestijd: 5 minuten

Social media marketeers werken slim en efficiënt met het iMonitoring Social Media Dashboard. Wanneer je als marketeer meerdere klanten of merken bedient dan ben je bezig om: 

1. Traffic of leads te genereren.
2. Zichtbaarheid of naamsbekendheid te vergroten.
3. Imago positief te beïnvloeden.

Het Social Media Dashboard

Als social media marketeer gebruik je handige oplossingen. Dit om mooi beeldmateriaal te ontwerpen voor de nieuwsbrieven, blogs en sociale media updates. Verder wil je voorkomen dat resultaten op zichzelf staan. Om dit tegen te gaan heb je een oplossing nodig die de resultaten met elkaar verbindt. Dit doe je door het Social Media Dashboard van iMonitoring in te zetten.

Het Social Media Dashboard van iMonitoring zorgt dat jij als social media marketeer meerdere klant- of merkomgevingen kunt managen. Om te weten wat je kunt doen met het Social Media Dashboard geef ik hieronder een uitleg.

Om te beginnen

Het social media dashboard is voor markteers die meerdere klanten of merken bedienen met social media marketing. Voor iedere klant of merk wordt een omgeving geopend en ingericht. Wat de mogelijkheden zijn is afhankelijk van het type omgeving. Jij als social media marketeer kunt voor of namens je klant kiezen uit een Basic, Teams of een Professional omgeving in het Social Media Dashboard.

Basic omgeving

In het dashboard is de Basic omgeving de beste oplossing voor social media management. In deze omgeving kun je social media updates plannen en publiceren. De berichtenkalender toont welke berichten zijn gepland. Ook kun je eenvoudig nieuwe berichten inplannen. De onderstaande afbeelding geeft een impressie van wat er gaat komen.

De resultaten van de verzonden social media updates bekijk je in het het verzendlogboek. Het logboek toont het aantal clicks, interacties, reacties en bereik van ieder verzonden bericht. Ook laat het zien wat de beste momenten zijn geweest om de berichten te publiceren. Dit is dan weer handig voor de planning van nieuwe social media berichten.

Dashboard

In het dashboard van de Basic omgeving zie je een overzicht van je gepubliceerde social media berichten.

Teams omgeving

Social media marketeers die social media engagement stimuleren gaan aan de slag in de Teams omgeving. Vanuit deze omgeving worden de Basic functies uitgebreid met:

  1. Het monitoren van de eigen social media accounts.
  2. De mogelijkheid om te reageren op social media reacties van fans en volgers.
  3. Narrowcasting om social media betrokkenheid vanuit de organisatie aan te moedigen.
Narrowcasting

Creëer betrokkenheid of interactie door narrowcasting. Narrowcasting ondersteunt de zichtbaarheid van de social media updates in de organisatie. Op tv-scherm met internetverbinding laat zien wat er is gedeeld op social media. Door het scherm in een centrale ruimte te plaatsen zien andere deze ook. Het nodigt dan uit om mee te doen en actief te zijn op social media.

Professional omgeving

Marketing en communicatie professionals die gespecialiseerd zijn in reputatiemanagement, content marketing of onderzoek gebruiken de Professional omgeving. De Professional omgeving is het meest uitgebreid en maakt het ook mogelijk om:

  1. Social media zoekopdrachten te activeren voor social media monitoring.
  2. Resultaten uit social media monitoring te specificeren door labels.
  3. Maatwerk analyses, rapporten, dashboards en zelf samen te stellen.

Ga je werken met de Professional omgeving dan krijg je ondersteuning om deze zo goed mogelijk in te richten. Na de start ben je zelf verantwoordelijk om de omgeving up-to-date te houden voor je klant.

iMonitoring dienstverlening

Klanten die voor het Social Media Dashboard kiezen worden ondersteunt met de standaard dienstverlening van iMonitoring. Met de standaard dienstverlening zorgen we voor heldere informatie over de functies in iedere omgeving. Verder bieden we ondersteuning via telefoon en mail, wanneer er foutmeldingen zijn.

Vind je het prettig om extra ondersteuning te krijgen dan bieden wij dit aan wanneer er meerdere omgevingen actief zijn. Als dit van toepassing is dan biedt iMonitoring een persoonlijke accountmanager, die werk uit handen neemt. Neem contact met haar op voor informatie.

Tot slot delen we goed voorbeeld van de Online Content Machine. De Online Content Machine is eigenlijk een werkmethode voor social media marketeers. Deze is tot stand gekomen door de samenwerking met Cornelissen Marketing.