Social media management App van iMonitoring
Geschatte leestijd: 3 minuten
Social media apps zijn er genoeg en in verschillende soorten en maten, maar wat heb je nodig? In dit blog delen we de mogelijkheden van de iMonitoring app.
Zoek je in de Google Play Store of iTunes op ‘social media app’ dan je vindt ontzettend veel aanbod, veelal van aanbieders buiten de Europese Unie (denk AVG). Omdat de Nederlandse aanbieders minder populair zijn dien je specifiek op naam te zoeken. De Nederlandse aanbieders bieden de social media app vaak via een licentie. Dit geldt ook voor iMonitoring. Wanneer je één van de social media softwarepakketten afneemt dan kun je ook gebruik maken van onze social media app. In de video geven we een korte impressie van wat het is en hoe het werkt.
Voordelen
Met een social media app kun je beeldmateriaal vanaf je smartphone of tablet plannen en publiceren naar je social accounts. Met de app van iMonitoring heb je ook het voordeel om updates in concepten te plaatsen. Dit is handig als je jouw social media bericht op een later moment wilt bewerken, voordat het wordt gepubliceerd.
Wanneer je gebruik maakt van het iMonitoring Teams pakket, dan zien je collega’s wat er klaar staat en kun je samenwerken om het perfecte bericht te plannen. Verder bieden social media apps de mogelijkheid om snel je statistieken te bekijken. In de app van iMonitoring zie je per bericht hoeveel keer het bericht is gedeeld en geliked. Verder worden ook de reacties, clicks en bereik inzichtelijk gemaakt. Wil je de totaliteit zien dan log je in op je iMonitoring account.
Verschillende soorten en maten
De app van iMonitoring is op dit moment nog basic. Het voldoet in de basis voor social media management. Wil je een social media app ook gebruiken voor webcare dan is het handig om te kijken welke Nederlandse aanbieder dit faciliteert. Houd er dan ook rekening mee dat de prijs van het social media softwarepakket omhoog gaat. Wanneer je investeert in je socal media app met webcare-functies dan levert dit wel de volgende voordelen op:
- Monitoring van de eigen social media accounts om vervolgens te reageren.
- Zien wie wanneer heeft gereageerd of gaat reageren.
In sommige apps kun je berichten ook; labelen, toewijzen aan collega’s en delen via de mail.
De social media app van iMonitoring en webcare
Binnenkort gaan wij aan de slag om de webcare module te verbeteren. Dit gaan we doen op wat er al is ontwikkeld. In de oude versie van onze software werd de mogelijkheid aangeboden om berichten toe te wijzen aan collega’s. Kun je statistieken raadplegen die gaan over de snelheid waarop er is gereageerd, door wie en wanneer. Wanneer de softwarefuncties voor de webcare module zijn geoptimaliseerd dan worden deze ook toegepast in de social media app van iMonitoring.