3 tips om klanten te behouden en voor klantverbinding

Tessa Diependaal – 10:58, 08 mei 2020

Even geen coronacrisis, maar een korte update met nieuwe ideeën en mogelijk ook ontwikkelingen die je gaan ondersteunen als ondernemer van een reclame- of marketingbureau.

Zo is het tijd om vooruit te denken en aan de slag te gaan met wat er mogelijk is (op afstand). Als we de cijfers van ABN AMRO mogen geloven dan gaat de sector van technologie, media en telecom krimpen. Wat kun je doen om klanten te behouden en hoe blijf je verbonden?



In dit blog delen we 3 tips hoe je als ondernemer van een reclame- of marketingcommunicatiebureau klanten kunt behouden in een tijd waarin mediabudgetten onder druk staan.

1. Focus op e-commerce
Onderzoek de mogelijkheden en kansen om e-commerce aan te bieden. Heb je als bureau klanten zonder webshop of die e-commerce mogelijk overwegen dan is dit het moment om ze extra bewust te maken om online zaken te gaan doen. Naast het feit dat online bestedingen op dit moment positief zijn, is het ook een mogelijkheid om commerciële activiteiten meer veilig te stellen.



Om klanten te overtuigen kun je ze informeren met een infographic of door onderzoekresultaten te communiceren via eigen media. Vindt in ieder geval een manier wat past bij jouw bedrijf, wat de aandacht krijgt van je klanten en wat er voor zorgt dat zij interesse krijgen om in actie te komen.

2. Vindt klanten in Healthcare sector
In de huidige situatie wordt de zorgsector uitgedaagd om zo goed en snel mogelijk te handelen. Dit is volgens mij niks nieuws, toch zorgt het voor een versnelling als het gaat om vernieuwing. Dit is een kans voor digitale marketingbureaus die de kennis en kunde hebben om online applicaties te bouwen voor de zorgbedrijven en zorginstellingen. Bedenk bijvoorbeeld een oplossing waarin digitale samenwerkingen veilig kan plaatsvinden of wat contact op afstand mogelijk maakt.



3. Verkoop analyses, rapportages en advies
De verkoop van analyses en rapportages is meer geschikt voor de marketingbureaus die zich meer analytisch en kritisch opstellen. Omdat je reclame- of marketingbudget maar één keer kunt uitgeven is onderzoek geen overbodige luxe. Analyses en rapportages ondersteunen of een campagne nut heeft. Zo kun je klanten prima adviseren of een x bedrag resultaat gaat opleveren voor de hoeveelheid zichtbaarheid, aankopen of informatie aanvragen.



Verkoop jij als marketingbureau advertenties en zie je de inkomsten hierin terug lopen dan biedt deze oplossing een kans, zorg dan wel dat je een analytische marketeer in huis hebt of werk samen met een analytisch marketingbureau om; “wij van WC-Eend adviseren: WC-Eend” te voorkomen.

Succes en heb je nog een suggestie laat het dan weten via comments.

Over de auteur

Tessa Diependaal
Eigenaresse van Marketingstudio Do. Met haar marketingbureau ondersteunt zij bedrijven met reputatiemanagement en contentmarketing. Wil je op basis van inhoud doelgericht en praktisch aan de slag bel dan naar 085-8768977 of bezoek de website.
 
 
Benieuwd naar de mogelijkheden?