Aan de slag met employee advocacy

Tessa Diependaal – 12:00, 17 jul 2020

Heb je weleens gedacht om samen met werknemers aan de zichtbaarheid van je bedrijf of merk te werken? Dus geen auto-pilot berichten delen, maar samen waardevolle updates delen die zorgen voor interactie en vertrouwen?

Bij iMonitoring ondersteunen wij bedrijven die de online zichtbaarheid samen met werknemers oppakken. In dit blog wordt uitgelegd hoe.



Medewerkers activeren
Samen met medewerkers kun je als bedrijf een authentiek verhaal communiceren. Door medewerkers hun eigen werkverhaal te vertellen krijgt het logo van je bedrijf meer inhoud en voelen mensen zich meer verbonden. Dit is goed voor het imago.

Om deze vorm van marketing te ondersteunen heeft iMonitoring digitale functies ontwikkeld om merken hierin te ondersteunen. Hoe het werkt wordt hieronder uitgelegd.

iMonitoring als oplossing voor employee advocacy
MKB-bedrijven en grote ondernemingen die employee advocacy toepassen hebben vaak meer bereik op social media. Omdat werknemers vaak grotere netwerken hebben dan je bedrijfspagina op LinkedIn of Facebook is het interessant om samen te werken. iMonitoring biedt hierin een effectieve oplossing.

Om te beginnen verbind je de social media accounts van je merk met iMonitoring. Door de social media accounts van je merk te verbinden worden de eigen platformen gemonitord en is het mogelijk om berichten vanuit iMonitoring te plannen of te publiceren.



E-mails activeren
Om medewerkers te activeren is het nodig om het mailadres in te voeren. Medewerkers ontvangen dan een social media notificatie of een inkomend bericht als er iets gepubliceerd is over het bedrijf.

Social media notificatie
Een social media notificatie is als er eigen content wordt gecommuniceerd vanuit iMonitoring. Door het bericht vanuit iMonitoring te communiceren kun je het labelen met ‘Eigen content’. Door deze optie te gebruiken krijgen medewerkers een email en is het mogelijk het bericht te delen en te liken.



Inkomend bericht
Stel iemand anders publiceert een positief bericht over je merk dan kun je hierover een bericht ontvangen. Omdat het internet wordt gemonitord is het mogelijk om positieve reviews over je bedrijf te mailen naar medewerkers. Als zij ook trots zijn dan wordt bericht gedeeld op sociale media en wordt het bereik vergroot.

Geef je social media accounts een organische boost!
Samen met werknemers kun je online en social media een enorme boost geven. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat werknemers 10x meer volgers hebben dan een bedrijfspagina of social media account met een logo. Ook hebben zij 8x zoveel interactie. Dit zorgt voor veel meer zichtbaarheid, want social media algoritmes draaien op interactie.

Wil je aan de slag met employee advocacy en ondersteuning hierin neem dan contact met ons op.

Over de auteur

Tessa Diependaal
Eigenaresse van Marketingstudio Do. Met haar marketingbureau ondersteunt zij bedrijven met reputatiemanagement en contentmarketing. Wil je op basis van inhoud doelgericht en praktisch aan de slag bel dan naar 085-8768977 of bezoek de website.
 
 
Benieuwd naar de mogelijkheden?