iMonitoring software updates juli 2018

Peter van Mourik – 10:10, 17 jul 2018

De afgelopen periode hebben er veel ontwikkelingen plaatsgevonden die niet direct zichtbaar zijn voor de gebruikers van iMonitoring. Denk hierbij aan API upgrades, database onderhoud en updates voor een betere gebruikerservaring. Daarnaast zijn er een aantal 'zichtbare' aanpassingen doorgevoerd, die je in het vervolg van dit blog kunt lezen.


Photo by Helloquence on Unsplash


Berichten importeren per platform
Bij de bulk-import functie om in één keer meerdere berichten in te kunnen plannen is de optie toegevoegd om per platform een apart bericht in te plannen. Voorheen werd er slechts één bericht gepland voor alle geselecteerde platformen (Twitter, Facebook, LinkedIn etc.), maar middels de nieuwe optie kan dit nu dus anders. Het voordeel hiervan is dat je niet meer beperkt bent met bijvoorbeeld de limiet aan aantal karakters op Twitter (280 karakters), of de manier waarop de verschillende platformen met links en/of afbeelding omgaan.

Snel door geplande berichten navigeren
Heb je berichten ingepland en wil je deze allemaal controleren en eventueel aanpassen, dan kan dat nu eenvoudig en snel door de nieuwe knoppen die zijn toegevoegd aan het berichten formulier. Voorheen was het nodig om eerst het bericht op te slaan, waardoor het formulier werd afgesloten, vervolgens het volgende bericht in de planning op te zoeken en die te openen. De nieuwe functie bespaart in dit geval dus behoorlijk wat tijd en klikwerk.


Klik op de afbeelding om deze vergroot weer te geven.


Totaaloverzicht verstuurde berichten
Als Marketing Dashboard gebruiker die social media berichten voor de klanten opstelt en verstuurd is het soms lastig om het (totaal)overzicht te bewaren. Ook is het fijn om ze zien of de verstuurde berichten het gewenste resultaat hebben opgeleverd, oftewel hoeveel kliks zijn er gegenereerd en is er genoeg interactie ontstaan. Door de toevoeging van dit nieuwe overzicht in het Marketing Dashboard is het nu eenvoudig om deze analyse over jouw social media inspanningen te meten. Je ziet hoeveel berichten je voor jouw klanten hebt verstuurd, het aantal kliks dat dit heeft opgeleverd en de interactie die met deze berichten is aangegaan (likes, shares en comments).

Over de auteur

Peter van Mourik
Application Developer, specialized in developing web applications using .NET and SQL Server.
 
 
Benieuwd naar de mogelijkheden?