Support & Downloads

Quisque actraqum nunc no dolor sit ametaugue dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consyect etur adipiscing elit.

s f

Contact Info
198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us
Image Alt

Functies & FAQ

Functies en veel gestelde vragen

Hieronder geven wij uitleg en informatie over een aantal functies in iMonitoring. Verder geven wij antwoord over de meest voorkomende vragen. Neem contact met ons op wanneer je nog vragen hebt.

Social media monitoring

Door social media monitoring kom je te weten wat er anderen communiceren over jouw merk en die van concurrenten. Ook wordt het ingezet om actualiteiten, thema’s en issues inzichtelijk  te maken

Wat zijn zoekopdrachten?

Zoekopdrachten worden geactiveerd om social media te monitoren. Op deze manier wordt er content inzichtelijk gemaakt over specifieke onderwerpen, (merk)namen, thema’s en issues. .

Krijg ik hulp bij het Professional pakket?

Klanten die het Professional pakket gaan gebruiken worden ondersteunt tijdens het activeren van hun social media accounts en krijgen bij de start hulp met het inrichten van de online omgeving. Wij zorgen voor het:

  • Inrichten en activeren van socia media monitoring zoekopdrachten en tags.
  • Ontwerpen van maatwerk analyses, rapporten en dashboards.
  • Registreren en instellen van gebruikers.
  • Instellen en activeren van email updates uit iMonitoring.

Wat is narrowcasting?

Narrowcasting is een specifieke toepassing voor het delen van content/ informatie op moderne beeldschermen richting doelgroep en op een specifieke plaats. Het wordt ingezet om mensen te informeren, te betrekken in marketingcommunicatie-activiteiten of voor stimuleren van actiemomenten.

Wat is iScheduler?

iScheduler is een browser Chrome extensie. Het wordt gebruikt om content van een willekeurige website naar je social accounts te plannen of te publiceren, zonder dat je hoeft in te loggen in je iMonitoring account.

Hoe plan en publiceer ik content naar mijn social media accounts?

Na het verbinden van social media accounts in iMonitoring gebruik je de berichtenkalender voor het plannen en publiceren van berichten. Dit gaat als volgt:

  • Bepaal de datum.
  • Selecteer je social media accounts.
  • Schrijf je bericht.
  • Upload beeldmateriaal.
  • Plan of publiceer je social media update.

Wanneer je berichten van een website deelt naar Facebook dan is er geen mogelijkheid om titels, omschrijvingen en beeldmateriaal te wijzigen. Facebook gebruikt de metadata wat op een website is ingesteld om nepnieuws tegen te gaan. Als een website meerdere afbeeldingen toont in de metadata dan is het mogelijk om daar een keuze in te maken.

Hoe plan en publiceer berichten naar Instagram?

Voor het plannen en publiceren van berichten naar je Instagram business account is het nodig om deze eerste te koppelen in je iMonitoring omgeving. Wanneer je dit hebt gedaan dan kun je direct een bericht maken. Wil je ook berichten publiceren naar Instagram stories of wil je direct berichten sturen naar andere accounts dan activeer je ook de app van iMonitoring.

Deze kun je downloaden in de Chrome web store of iTunes. Als je inlogt in de app dan wordt de verbinding geactiveerd. Ga je de app gebruiken dan ontvang je een pushnotificatie op je smartphone om de update te publiceren.

Is het mogelijk om mijn iMonitoring account uit te breiden met extra’s?

Wij bieden de mogelijkheden om de abonnementen uit te breiden met modulen. Neem contact op als je benieuwd bent wat de uitbreidingsmogelijkheden zijn of open een proefabonnement van 14 dagen.

Wat doet iMonitoring na het proefabonnement?

Wanneer het proefabonnement is beëindigd en de gebruiker besluit om geen klant te worden dan wordt de omgeving gedeactiveerd. Geplande berichten worden dan ook verwijderd. De omgeving wordt toegankelijk als de factuur wordt betaald.

Wat is Basic ondersteuning?

Basic ondersteuning is standaard ondersteuning en geldt wanneer er foutmeldingen of storingen zijn in de software en de klant daar hinder van heeft. Bekijk de prijzenpagina om te zien hoe de standaard dienstverlening per pakket wordt aangeboden.

Biedt iMonitoring ook trainingen?

Het trainingsaanbod is van toepassing op de aangeboden abonnementen. Voor iedere abonnementsvorm bieden wij een passende training. Neem contact met ons op om te informeren naar de mogelijkheden.

Wat is het verschil tussen de abonnementen en het Social Media Dashboard?

De iMonitoring abonnementen worden gebruikt door klanten die één bedrijf of merk vertegenwoordigen op social media. Wanneer iMonitoring klanten meerdere merken vertegenwoordigen of bedienen op social media dan wordt het Social Media Dashboard ingezet.

Het dashboard wordt vaak gebruikt door marketingcommunicatiebureaus en ondernemingen die meerdere merken voeren. Voor deze type klant biedt het dashboard de mogelijkheid om meerdere omgevingen te activeren en deze specifiek toe te passen voor ieder type merk.

Is het mogelijk om specifieke softwareoplossingen te laten ontwikkelen?

Klanten met een Professional abonnement of het Social Media Dashboard hebben de mogelijkheid om specifieke softwareoplossingen door iMonitoring te laten ontwikkelen.

Wat is een .CSV bestand?

Een .CSV bestand is bestandstype waarin waarden (informatie) door komma’s worden gescheiden. In iMonitoring wordt dit type bestand toegepast om veel berichten in één keer te plannen naar social media. iMonitoring klanten hebben de mogelijkheid om het .CSV bestand als voorbeeld te downloaden naar Excel om vervolgens waarden als datum, tijd en geschreven berichten te verwerken in het bestand. Door het bestand als .CSV op te slaan en te uploaden wordt het mogelijk om meerdere verschillende berichten naar de social media accounts te plannen of publiceren.

Wat is het verzendlogboek?

In het verzendlogboek zie je welke berichten zijn verzonden en wordt kwantitatief inzichtelijk gemaakt:

  • Wat het bereik is,
  • hoeveel interactie er heeft plaatsgevonden,
  • hoeveel likes, favorites, shares en replies aan een bericht zijn toegekend.
  • Wat het beste moment is om je social media updates te publiceren.

Heeft iMonitoring ook een app?

iMonitoring heeft voor klanten een app ontwikkeld en deze is te downloaden in de iTunes store of via Google Play. De mogelijkheden van de app zijn afhankelijk van het type iMonitoring account wat de klant afneemt.

Video-content uploaden en delen vanuit iMonitoring

iMonitoring klanten hebben de mogelijkheid om video-content direct te uploaden voor hun social media updates.

Ook is het mogelijk om video’s afkomstig van Youtube te delen. Video-content afkomstig van een Youtube-URL wordt goed weergegeven op Linkedin en Twitter. Facebook toont een afbeelding/ preview en als je daar op klikt dan ga je naar de Youtube pagina. Bepaal wat het doel is wanneer je video-content gaat publiceren naar je social media accounts.

Facebook beeldverhoudingen

Wanneer je via de social media software van iMonitoring afbeeldingen publiceert naar Facebook, en je houdt geen rekening met de juiste beeldverhoudingen dan krijg je een foutmelding.

Je kunt dit voorkomen door rekening te houden met de beeldverhoudingen die Facebook toekent aan de verschillende soorten updates. Welke formaten zij toepassen lees je op de website van Facebook.

Vind je dit lastig, neem dan contact op met een social media marketeer.

Mensen en bedrijven taggen op social media

In je iMonitoring account heb je de mogelijkheid om anderen te taggen. Door anderen te taggen krijgen zij een melding op het social media platform. Het taggen lukt alleen wanneer de instellingen van de social media accounts dit toelaat en wanneer het social media platform ons rechten heeft gegeven via een zogenoemde API.

Voor de volgende social media platformen bieden wij tags voor bedrijven: LinkedIn en Facebook. Wanneer je ook personen wilt taggen dan is dit mogelijk op Twitter en Instagram. De tags dienen toegepast te worden in de tekst.

Wat is een API?

Door een API wordt communicatie tussen softwareoplossingen mogelijk. Social media platformen bieden een API verbindingen, zodat softwarebedrijven hiervoor functies ontwikkelen om klanten te bedienen. Met een API geeft een leverancier toestemming om op een veilige manier volgens hun voorwaarden data uit te wisselen met softwarebedrijven.

iMonitoring heeft API verbindingen met Linkedin, Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Google My Business, Google analytics en Mailchimp. Voor onze klanten is het dus mogelijk om op een veilige manier en volgens de voorwaarden via de software te communiceren met deze platformen.