Hoe werkt het iMonitoring marketing dashboard?

Als Marcom-specialist houd je je bezig met contentmarketing, reputatiemanagement, webcare, social media marketing en merkactivatie. Je wilt continuïteit in je werkaanbod, constante omzet, goede marges en natuurlijk tevreden klanten. Het iMonitoring Marketing Dashboard voor Marcom-bureaus is dan dé oplossing.

Met het dashboard:
verzorg je de contentmarketing voor je klanten vanuit één omgeving.
ondersteun je je klanten op afstand.
beheer je de maandelijkse contentplanning voor je klanten.
creëer je nieuwe volgers voor je klanten op social media.
kun je de online zichtbaarheid van je klanten vergroten.
rapporteer je maandelijks de nieuwe interacties.
Als Marcom-specialist doe je precies waar je goed in bent: voor je klant de regie nemen in zijn marketingcommunicatie en je voert het ook nog eens voor hem uit.
Hoe handig kan het zijn; met maar één inlogcode alle social media platformen van je klanten bedienen!

Een klant met vragen kun jij prima op afstand ondersteunen. Jouw klant logt in op dezelfde inlogsite als jij en jij laat hem real-time laten zien wat je doet. Jij hebt met één inlog al je klanten overzichtelijk op een rijtje en tegelijk een pagina om berichten te plaatsen op alle mogelijke social media platformen.

Met een goed ingesteld trechter krijg je precies de juiste relevante resultaten

Op een eenvoudige manier verzamel jij relevante content voor jouw klanten. Zo heb je de juiste informatie en gesprekstof om tot de juiste berichtgeving te komen.

Met een slim zoekprofiel kun je het gehele internet monitoren. Dat wil zeggen: nieuwssites, fora, blogs, social media, offline media, foto- en videosites.

Een slim zoekprofiel is een zoekprofiel waarbij je precies de juiste zoekwoorden aanmaakt. Eventueel met in- en uitsluitingswoorden. Een goed ingesteld trechter geeft precies de juiste relevante informatie.

Deel ‘automatisch’ interessante content om de online zichtbaarheid van je klanten te vergroten

Als specialist zoek en verzamel je relevante artikelen om vervolgens te delen voor je klant. Hiermee vergroot je de expertstatus/online zichtbaarheid van je klanten.

Met het dashboard kun je berichten plannen op verschillende manieren. Bijvoorbeeld vanuit:

RSS-feeds die je volgt
zoekprofielen die je hebt ingesteld
Twitter-accounts die je volgt
Met een volgregel kun je relevante social media accounts vinden om daarna met deze personen de verbinding aan te gaan.
Wel of geen monitoring resultaat; het levert altijd gespreksstof op

Op een eenvoudige manier wordt er automatisch gemonitord en worden berichten gevonden over jouw klant. Door monitoring ben je minder tijd kwijt aan marktonderzoek.

Het ingestelde zoekprofiel voor jouw klant begint meteen, zodra je een account hebt aangemaakt in het dashboard. De bedrijfsnaam van jouw klant is het eerste zoekwoord.

What’s next? Of er wel of geen resultaten verschijnen, in beide gevallen heb je gesprekstof. Óf je moet nieuwe zoekwoorden bedenken (bij geen resultaat) óf je bedenkt hoe je moet reageren op gevonden resultaten.

Tip: dit is ook het moment om mogelijke andere zoekprofielen met jouw klant te bespreken. Bijvoorbeeld een zoekprofiel van een RSS-feed van een website, die voor jouw klant belangrijk is.

Wat is het beste tijdstip om berichten te plannen op sociale media?

Als je relevante berichten op het juiste moment inplant, zorg je dat je klant:

  • een betere online zichtbaarheid krijgt
  • meer aandacht krijgt voor de acties en nieuwsberichten
  • meer bezoekers op zijn website heeft
  • meer reacties op de acties krijgt

In het dashboard zie je wat het beste tijdstip is om in te plannen/wanneer de doelgroep het meest actief is.

Op welke social media kan je berichten inplannen?

In de software kan je berichten plannen op de volgende social media kanalen:

  • Facebook- persoonlijke en bedrijfspagina
  • Linkedin- persoonlijke en bedrijfspagina
  • Twitter-account
  • Instagram-account
  • Tumblr-account
  • Pinterest-account
Gebruik automatische rapporten en ontwerp eigen rapportages

Wil je inzicht in de stand van zaken? In het dashboard genereer jij op eenvoudige wijze, als specialist, een maandelijks rapport over alle online zichtbaarheid en interactie van je klant.

Je kunt ook automatische dagelijkse e-mails laten versturen met de berichten in de afgelopen 24 uur. Of een automatisch gegenereerd weekrapport.

Voor meer details in de rapporten kun je op allerlei items inzoomen. Bijvoorbeeld op het volume, bereik, belangrijkste beïnvloeders, clickratio of trending topics. Bij de bespreking van het maandelijkse rapport heb je dan meteen een contactmoment met je klant.

Doe met ons mee!

Word de online medewerker van je klant met behulp van het iMonitoring Marketing Dashboard.
We helpen je hiermee succesvol te starten.

De collega’s die je hierin voor gingen helpen je graag. Maak vandaag nog een afspraak met ons.

Ontvang de Whitepaper

“Ben jij de Marcom regisseur voor jouw klanten? Wij informeren je over de toekomst!”

Benieuwd naar de mogelijkheden?