Support & Downloads

Quisque actraqum nunc no dolor sit ametaugue dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consyect etur adipiscing elit.

s f

Contact Info
198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us
Employee advocacy

Beter zichtbaar op social media door employee advocacy

Employee advocacy kreeg een tijd geleden onze aandacht door de volgende LinkedIn update van Frankwatching. Door de hoeveelheid interesse voor dit onderwerp hebben wij toen besloten om in actie te komen door een blog te publiceren over employee advocacy met iMonitoring. In dit blog zijn wat aanpassingen gedaan en lees je welke functies iMonitoring heeft voor employee advocacy, welke gemakken dit oplevert voor marketing- en communicatieafdelingen en hoe tof het is om organische zichtbaarheid te laten toenemen door employee advocacy.

Na het lezen van het blogartikel op Frankwatching miste we iMonitoring als oplossing voor employee advocacy. Mogelijk komt dit omdat wij minder groot zijn dan de alternatieven in het blog en omdat wij nog geen marketing-aandacht hebben besteed aan de oplossingen die wij aanbieden voor employee advocacy. Toch hebben we klanten die gebruik maken van de oplossingen voor employee advocacy en omdat het nog relatief nieuw is blijven we ontwikkelen hierin. Zo krijgt de klant wat er nodig is en blijven wij betrokken in de wensen van onze klanten. .

Engagement boost

Om te beginnen bieden wij 3 social media softwareproduct waarin employee advocacy toepasbaar is. Het uitgangspunt is om social media activiteiten voor de marketing- en communicatieafdelingen makkelijk en effectief te maken. Dit start met de engament boost om collega’s te informeren wanneer een social bericht is gepubliceerd. Om er voor te zorgen dat deze melding geen frustraties gaan opleveren binnen de organisatie is het belangrijk om te inventariseren wie de social media updates willen ontvangen. Start met een groep(je) ambassadeurs die enthousiast zijn en mee willen doen om de organische zichtbaarheid op social media te laten groeien.

Wanneer de ambassadeurs bekent zijn dan worden deze geregistreerd in het iMonitoring pakket wat je inzet voor je social media activiteiten. Heb je geen tijd om ontvangers te registreren in je iMonitoring pakket dan doen wij dit voor je. Na het registreren van de ontvangers kun je geplande social media berichten voorzien van de functie ‘eigen content’. Met de functie ‘eigen content’ ontvangen de ambassadeurs een e-mail dat een social media bericht is gepubliceerd. Het mailbericht wordt verstuurd vanuit iMonitoring, wat je kunt voorzien call-to-actions en van eigen tekst om het persoonlijker te maken richting je collega’s.

Eigen content functie
Narrowcasting

Zijn er collega’s die geen behoefte hebben om via een mailbericht als eerste geinformeerd te worden over de social media updates dan kun je narrowcasting inzetten. Door narrrowcasting kun je via een smart-tv de social media updates onder de aandacht brengen. Gebruik een smart-tv die bijvoorbeeld in de kantine, receptie of lobby aanwezig is. Via narrowcasting kun je de collega’s bereiken die geen email ontvangen via de engeagement boost en toch zorgen dat de social media updates van de organisatie onder de aandacht komen. Mogelijk komen ze toch in actie of hebben ze input voor de voglende social medai update.

Employee advocacy met het Social Media Dashboard

Voor ondernemingen en franchisegevers met minstens 20 merken of locaties hebben wij het Social Media Dashboard ontwikkeld. Met het dashboard bedienen zij meerdere merken, vestigingen of franchisenemers met online- en social media marketing.

Wanneer het dasboard door een onderneming of franchisegever met eigen merken/ locaties wordt ingezet dan speelt de afdeling marketingcommunicatie een centrale rol en is het belangrijk dat zij per locatie of franchisenmer oplossingen hebben voor employee advocacy.

Met het Social Media Dashboard wordt het mogelijk om vanuit één omgeving social media activiteiten te managen, kan de marketingcommunicatieafdeling merken en franchisenemers ondersteunen/ adviseren en is het mogelijk om landelijke social media campagnes in één keer communiceren naar de accounts van de franchisegevers of merken. Om deze functie te gebruiken is het belangrijk dat merken of franchisenemers mee willen doen en geen bezwaar hebben dat het hoofdkantoor social media berichten op hun tijdlijn plaatsen.Wanneer zij mee doen aan deze vorm van employee advocacy dan hebben zij alsnog de keuze om de social media berichten zelf te bewerken, goed te keuren of om opnieuw te gebruiken.

A;ls voorbeeld hebben we een winkelketen met 25 winkels. Voor iedere winkel is er een eigen omgeving in het dashboard. Iedere omgeving bevat de social media accounts van de winkel en deze zijn gekoppeld met de social media software van iMonitoring.

Vervolgens heeft de afdeling marketingcommunicatie de mogelijkheid om bijvoorbeeld één social media bericht naar alle gekoppelde social media accounts van de winkels te versturen. Wat dit oplevert is:

1. Meer organische zichtbaarheid
2. Traffic naar een webshop of een fysiek bezoek naar de winkel, sportlocatie of eetgelegenheid.
3. Tijdsbesparing.

Gecombineerd met de engagement boost kun je medewerkers actief betrekken, voor nog meer zichtbaarheid zorgen en wordt de kans op traffic alleen maar verhoogd. Wil je met minimale inspannigen een maximaal effect op social media bereiken voor merken of franchisenemer dan biedt het Social Media Dashboard een goede oplossing.

Heb je na het lezen van dit blog interesse voor onze employee advocacy oplossingen of wil je meer hierover weten dan kun je contact opnemen door te mailen naar info@internetmonitoring.nl of bel 085 – 876 9612. In ieder geval succes en hopelijk ben je een beetje geinspireert om dit op te pakken binnen jouw organisatie.