Tip en tool nummer 4 voor employee advocacy
Door de volgende LinkedIn update van Frankwatching, werden wij geboeid om hierop in te haken. Aangezien employee advocacy een actueel onderwerp is en wij als social media software leverancier oplossingen hiervoor bieden communiceren we graag mee in dit onderwerp.
In het blogartikel van Frankwatching worden de tips en tools gecommuniceerd om employee advocacy effectief in te zetten vanuit de organisatie. Met dit blog zijn wij zo vrij om iMonitoring hieraan toe te voegen. Zo heb je in ons vorige blog kunnen lezen hoe je met de engagement boost medewerkers kunt activeren, stimuleren en kunt motiveren om mee te doen.
Daarnaast biedt iMonitoring een module om belangenbehartiging op social media aan te moedigen, en ondersteunt hierdoor ook employee advocacy. Deze social media software module wordt aangeboden in combinatie met het Social Media Dashboard en is interessant voor organisaties en ondernemingen met meer dan 20 merken, vestigingen of franchisenemers.
1. Wat is het Social Media Dashboard?
Voor ondernemingen, marketing- en mediabureaus bestaat het Social Media Dashboard. Met het dashboard bedienen zij meerdere merken, vestigingen of franchisenemers met online- en social media marketing.
Wanneer het dasboard door een onderneming of mediabureau met eigen merken/ locaties wordt ondersteunt dan is de afdeling marketingcommunicatie hierin betrokken. Voor deze type klant hebben wij de belangenbehartiging module ontwikkeld.
2. Module social media belangenbehartiging
Met deze module is het voor de marketingcommunicatieafdeling mogelijk om vanuit het ‘hoofdkantoor account’ social media berichten te plannen naar de individuele social media accounts van de vestigingen of de merken. Daarnaast hebben de vestigingen of de merken de mogelijkheid om de social media berichten zelf te bewerken, goed te keuren of om opnieuw te gebruiken.
Denk bijvoorbeeld aan een winkelketen met 25 winkels. Voor iedere winkel is er een eigen omgeving in het dashboard. Iedere omgeving bevat de social media accounts van de winkel en deze zijn gekoppeld met de social media software van iMonitoring.
Vervolgens heeft de afdeling marketingcommunicatie de mogelijkheid om bijvoorbeeld één social media bericht naar alle gekoppelde social media accounts van de winkels te versturen. Wat dit oplevert is:
1. Meer organische zichtbaarheid
2. Traffic naar een webshop of een fysiek bezoek naar de winkel, sportlocatie of eetgelegenheid.
3. Tijdsbesparing.
Gecombineerd met de engagement boost kun je medewerkers actief betrekken, voor nog meer zichtbaarheid zorgen en wordt de kans op traffic alleen maar verhoogd. Door deze modulen te combineren haal je het maximale vanuit je organisatie, kun je positieve invloed uitoefenen op het social media algoritme en geld besparen op advertising. Lijkt wel kat in het bakkie😊
Deze vorm van werken is ook toepasbaar voor bureaus die bezig zijn met werving- en selectie, detachering en het inhuren of uitlenen van personeel. Denk bijvoorbeeld over de communicatie van vacatures, met een verwijzing naar de website.
Tot slot nog wat voordelen of handige bijkomstigheden die de modulen in combinatie met dashboard bieden:
> Vestigingen en merken ondersteunen met social listenning en community management.
> Uitgebreide rapporten ontwerpen die het geheel van de social media activiteiten, websitetraffic en emailmarketing inzichtelijk maken.
> Socal media activiteiten intern automatisch communiceren via email en narrowcasting.
Ben je benieuwd naar een betaalbare oplossing met goede functionele oplossingen voor employee advocacy dan mag je ons zeker bellen of mailen.