Support & Downloads

Quisque actraqum nunc no dolor sit ametaugue dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consyect etur adipiscing elit.

s f

Contact Info
198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us
Engagement boost

Engagement boost voor zichtbare groei op social media!

Als marketeer ken je het AIDA-model en wil je een zo groot mogelijk bereik om met de doelgroep in contact te komen, maar wat doe je als het advertentiebudget krap is en de organisatie groot? Dan maak je gebruik van de engagement boost. Deze boost functie is speciaal ontwikkeld voor grotere organisaties, zorgt dat de marketingafdeling de oplossing heeft om het merk meer onder de aandacht te brengen en ondersteunt het AIDA-model.

In dit blog lees je over de engagement boost, wat je kunt doen om collega’s enthousiast te krijgen en hoe je er samen voor zorgt dat zichtbaarheid wordt vergroot.  

Maak kennis met de engagement boost van iMonitoring.

De engagement boost is ontwikkeld voor organisaties vanaf 50 medewerkers, met als functie om collega’s te betrekken in de social media activiteiten en om organische zichtbaarheid te vergroten. Door de engagement boost kun je collega snel, makkelijk en als eerst informeren wanneer een social media update is gepubliceerd. Met de engagement boost kun je geplande social media berichten in je iMonitoring pakket kenmerken als eigen content. Door de eigen content functie ontvangen je collega’s een email en zijn zij als eerst geïnformeerd wanneer het bericht is gepubliceerd.

Eigen content functie

Introduceer de engagemen boost

Om te voorkomen dat je collega’s gaat spammen is het handig om de engagement boost te introduceren in de organisatie. Dit kun je doen door aandacht te vragen voor de engagement boost. Vervolgens zorg je in je communicatie dat er interesse ontstaat en laat je weten wat het belang is om marketingcommnicatie-uitingen te ondersteunen op social media. Als je dit hebt gedaan dan zal er een behoefte ontstaan dat collgea’s marketing activiteiten gaan ondersteunen en komen ze via de engagement boost in actie. te peilen om mee te doen,

Bedenk voor jezelf op welke manier je de engagement boost succesvol onder de aandacht krijgt bij collega’s. Wij adviseren om bijvoorbeeld bij een weekstart aan te kondigen wat je plan is om de zichtbaarheid op social media te laten groeien, dat je dit wil presenteren of wil bespreken tijdens een vergadering. Tijdens je presentatie/ spreektijd krijg je de aandacht van collega’s, kun je interesse opwekken en behoefte in kaart brengen. Heb je de engagement boost geintroduceerd dan kun je deze opvolgen via Teams, email of narrowcasting door een call-to-action te communceren. Vraag wie mee wil doen en benadruk eventeel het belang om samen aan de zichtbaarheid van de onderneming te werken. Wanneer je weet welke collega’s mee gaan doen dan registreer je ze en zorg je dat zij een ‘persoonlijk’ bericht ontvangen in een mailbox. Als voorbeeld laten we zien wat je kunt communiceren in het mailbericht uit de engagement boost.

Heb je het voor elkaar om samen met enthousiaste collega’s aan de slag te gaan via de engagement boost dan is het belangrijk om collega’s gemotiveerd te houden. Je kunt dit doen door bijvoorbeeld een spelelemenent toe te voegen. Wanneer het mogelijk is dan kun je collega’s belonen, bijvoorbeeld wanneer iemand als eerst reageert, een grappige comment publiceert of als een (potentiéle) klant contact opneemt door een update van een collega bij de social media update

Zichtbaarheid rapporteren

Samen met de collega’s die enthousiast/ gemotiveerd zijn zorg je dat de zichtbaarheid wordt vegroot en dit kun je aantonen door de resultaten te rapporteren richting management. Vanuit jouw iMonitoring pakket beschik je over een rapportgage menu voor het ontwerpen van eigen rapporten. Wanneer iemand van onze support afdeling jouw rapport heeft ontworpen dan start je met een nul-meting om toe- en afname te meten in de socal media statistieken. Zo geeft het social media rapport bij de start inzicht in de resultaten voor zichtbaarheid, bereik, fans, likes en interactie. Met het tweede rapport wordt duidelijk wat het effect is van de engagement boost, weet je hoe betrokken collega’s zijn en wat dit oplevert voor de zichtbaarheid op social media. Met het rapport lever je het bewijs van de engagement boost, betrokken collega’s en wat het doet voor de zichtbaarheid op social media.

Nog even een kanttekening

Wil je jouw plannen als markeer gaan presenteren aan de directie dan adviseren we je om een artikel te lezen op dit marketingblog. Na het lezen van het blog kom je goed beslagen ten ijs en kun je de directie informeren over het:

1.Belang van betrokken medewerkers voor de online zichtbaarheid.

2. Effect wanneer collega’s betrokken zijn.

3. Gevoel wat betrokken medewerkers hebben voor de onderneming en wat dit betekent voor de productiviteit