Support & Downloads

Quisque actraqum nunc no dolor sit ametaugue dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consyect etur adipiscing elit.

s f

Contact Info
198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us
social media manager

3 top redenen waarom een social media manager van waarde is!

Social media managers zorgen dat merken worden gezien op social media, dat de updates aansluiten op de doelgroep en de gekozen social media platformen. In dit blog lees je als manager/ ondernemer waarom het zinvol is dat jouw onderneming een social media  manager heeft. We geven je inzicht wat zij doen voor je merk, wat je mag verwachten en hoe zij hun werkzaamheden uitvoeren.  

1. Social media managers zorgen dat je wordt gezien!

Social media is voor jou een blok aan je been. Je hebt geen tijd, zin of idee wat je kunt publiceren om je accounts levendig, aantrekkelijk of informatief te maken voor je volgers of fans. Een social media manager weet dat weet wel, zorgt dat jouw merk wordt gezien en doet dit door regelmatig updates te publiceren en die rekening houden met de doelgroep en het gekozen platform. Op deze manier wordt jouw merk opgemerkt. De creativiteit van een social media manager zorgt dat er leuke, grappige en informatieve content wordt gedeeld. Zij hebben continu nieuwe ideeën, wisselen dit af met tijdloze content en zorgen dat jouw merk met regelmaat zichtbaar is.

2. Wat je kunt verwachten van een social media manager

Denk je aan verkoop en welke invloed een social media manager hierop heeft? Dan gaan we je uit een droom helpen, want deze managers hebben geen meetbare inloed als het gaat om omzet en winst. Wel zijn zij verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van jouw onderneming, werken ze samen met collega’s wanneer dit nodig is, zorgen zij voor betrokkenheid en kunnen zij kopzorgen besparen als gaat om het delen van social media updates. Verder maken zij hun social media activiteiten inzichtelijk door te rapporteren wat er is gepland en welke resultaten dit oplevert als het gaat om zichtbaarheid van je merk. Door periodieke rapporten laten zij zien wat de resultaten zijn voor websitetraffic, bereik, likes,. shares, reacties en groei in aantal fans of volgers. Het mag nu wel duidelijk zijn dat enkel een socal media manager direct omzet oplevert.

social media manager

3. Hoe een social media manager werkzaamheden uitvoert

Social media managers komen in verschillende soorten en maten. Kies dan ook voor een persoon die efficiënt en effectief aan de slag gaat om jouw accounts actueel te houden met relevante content. Om er achter te komen hoe zij jouw merk gaan ondesteunen kun je het volgende vragen stellen:

– Hoe kom je aan je ideeën voor social media updates?
– Hoe manage je de social media accounts en wat heb je hiervoor nodig?
– Hoe maak je resultaten meetbaar en rapporteer je deze?
– Kun je medewerkers motiveren om ook actief te zijn op social media en hoe doe je dat dan?
– Is het mogelijk om sales te informeren over leads afkomstig van social media?
– Hoe monitor je social media en weet je wat anderen communiceren over ons merk of op onze social media accounts?
– Hoeveel tijd heb je per week nodig om social media acccounts te managen?

Tot slot waar je vanuit mag gaan

De vragen zijn heel concreet en geven jou een goed beeld over hoe een social medai manager werkzaamheden utvoert. Verder mag je verwachten dat deze professional op de volgende manieren werkzaamheden uitvoert:

1. Wordt ondersteunt door social media monitoring software
2. Zorgt voor een contentplanning.
3. Werkt met alerts om medewerkers te informeren.
4. Werkt aan content creatie en curatie.
5. Rapporteert periodiek uitkomsten/ resultalten uit de social media activiteiten.

Kom je tijdens het gesprek erachter dat je geen fulltime social media manager nodig hebt, dan vind je op deze website bureaus die jouw merk kunnen ondersteunen met social media. Ben je na het lezen van dit blog benieuwd hoe wij aan onze kennis en ervaringen komen dan kun je dit lezen op onze ‘over ons pagina’.