Privacy, internet en contextueel adverteren
Privacy en internet, iedere dag worden we geconfronteerd en besluiten we welke (heerlijke) cookies worden geaccepteerd en welke worden genegeerd. Welke cookies je accepteert bepaalt ook jouw internet privacy. Met deze intro delen wij een update van ABN AMRO over contextueel adverteren.
“ Bij ‘contextueel adverteren’ is niet de persoon zelf, maar het soort website, artikel of video dat wordt bekeken bepalend voor de advertentie die wordt geplaatst. Voorbeelden zijn een lippenstiftreclame op een beautyblog, of een aanbieding voor een familieverpakking ijs bij een nieuwsbericht over het warme weer….”
Hoe weersta je de knop om alles maar te accepteren op een webpagina en hoe wordt gepersonaliseerd adverteren langzaam maar zeker wordt doorbroken door contextueel adverteren?Kom het te weten door te luisteren naar de ABN AMRO podcast over contextueel adverteren op Spotify, hoor wat er fout gaat op het gebied privacy en wat er transparant is.
Naast contextueel adverteren hoor je ook wat de drijfveren zijn van de ondernemers om hiermee aan de slag te gaan en hoe zij OPT-OUT toepassen voor privacy vriendelijk adverteren. Maar ken jij je doelgroep, heb je een persona, weet je welke meta-data relevant zijn en zorg je voor goede content wat de aandacht krijgt, interesse opwerkt om vervolgens in actie te komen dan heb je ook geen privacy gegevens nodig om te adverteren 😉.
0 Comments
Share