Hoe maak je een goede social media update met iMonitoring?
Social media updates maken met iMonitoring, hoe doe je dat? Om een goede social media update te maken, dan dien je te weten voor wie. Ook is het belangrijk om te weten hoe, waar en wanneer. Tenslotte wil je dat jouw social media updates opvallen, aandacht krijgen en zorgen voor actie.
In dit blog lees je tips, kom je erachter hoe goed jouw social media updates zijn en hoe je dit inzichtelijk maakt met iMonitoring.

Hoe krijgt een goede social media update vorm?
- Doe aan merkbinding. Communiceer over onderwerpen, gebeurtenissen en ervaringen die bij het merk passen en de doelgroep aanspreken. .
- Communiceer heldere verwachtingen. Laat zien waar je voor staat.
- Zorg dat je social media updates samenhangend zijn. Communiceer een logisch verhaal met je social media updates.
Weet wanneer je social media updates goed zijn
Een goede social media update zorgt dat je merk aandacht krijgt, bekend is, zichtbaar(der) wordt en een positieve invloed heeft op het imago. Wanneer dit aanwezig is dan zorgen de updates voor reacties en creëren zij interactie. Stel voor jezelf een doelstelling om te bepalen wanneer je social media updates goed werken voor de zichtbaarheid van je merk. Analyseer wie je fans of ambassadeurs zijn op social media. Bekijk welke updates het beter dan gemiddeld doen als het gaat om zichtbaarheid of bereik. Analyseer de momenten waarop je social media updates het beste scoren.
Resultaten meten met iMonitoring
Heb je weinig tijd of vind je het belangrijker om met je business bezig te zijn dan gebruik je iMonitoring. Met iMonitoring Basic kun je snel starten en worden de resultaten van je social media updates geautomatiseerd inzichtelijk gemaakt. Om te beginnen kun je snel en makkelijk je social media accounts koppelen, om vervolgens ook je social media updates te versturen. Op deze manier heb jij één oplossing voor het plannen, publiceren en analyseren van je social media updates.
