Support & Downloads

Quisque actraqum nunc no dolor sit ametaugue dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consyect etur adipiscing elit.

s f

Contact Info
198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

Het Social Media Dashboard voor slimme marketeers!

Geschatte leestijd: 5 minuten

Het Social Media Dashboard is softwareoplossing van iMonitoring en wordt als tool gebruikt door slimme marketeers. Werk je als marketeer voor verschillende merken of klanten dan biedt het Social Media Dashboard toegevoegde waarde als je bezig bent om: 

1. Traffic of leads te genereren.
2. Zichtbaarheid of naamsbekendheid te vergroten.
3. Imago positief te beïnvloeden.

Social Media Dashboard

Het Social Media Dashboard voor slimme marketeers

Als social media marketeer gebruik je het Social Media Dashboard om meerdere klanten te bedienen. Het dashboard bestaat uit drie type omgevingen, zodat je de beste keuze maakt voor en met jouw klant. Kies uit de Basic, Teams of Professional omgeving. Wat de verschillen zijn tussen de omgevingen wordt hieronder gecommuniceerd.

Blije en creatieve marketeers en hun Basic omgeving

In het Social Media Dashboard is de Basic omgeving de beste oplossing voor social media management. In deze omgeving kun je social media updates plannen en publiceren. De berichtenkalender toont welke berichten zijn gepland en op welke soclal media accounts. Wil je weten wat de resultaten zijn van je gepubliceerde updates dan zie je deze terug in het menu verstuurd. De onderstaande afbeelding laat zien hoe makkelijk het is om je social media berichten te plannen. Bepaal zelf de weergave van je geplande social media berichten door te kiezen tussen kalender-, week- of lijstweergave.

Wil je weten wat de prestaties zijn van de gepubliceerde social media updates dan kun je deze zien in het menu Uitgaand. Je krijgt dan een overzicht op welke momenten de social media updates het best presteren, als het gaat om bereik, aantal kliks (naar bijvoorbeeld een website) of interactie. Wil je dit ook communiceren met je klanten dan kun je het overzicht als PDF document downloaden en versturen.

Dashboard

Wil je een totaal beeld laten zien aan je klant wat betreft social media management dan exporteer je het In het dashboard als PDF document. Je kunt er ook voor kiezen dat je klant direct inlogt in de Basic omgeving, wat je hebt geactiveerd in je Social Media Dashboard.

Toegewijde community managers en de Teams omgeving

Wanneer je klanten ondersteunt met hun online betrokkenheid richting fans en volgers dan activeer je vanuit je Social Media Dashboard de Teams omgeving. Vanuit deze omgeving worden de Basic functies uitgebreid met:

  1. Community monitoring om reacties van fans of volgers te zien.
  2. De mogelijkheid om te reageren op social media reacties van fans en volgers.
  3. Narrowcasting om social media betrokkenheid vanuit de organisatie aan te moedigen.
Narrowcasting

In de Teams omgeving kun je een standaard narrowcasting scherm raadplegen. Door narrowcasting voor je klant te activeren is het mogelijk om live mee te kijken met wat er wordt gedeeld op social media en worden reacties van fans of volgers inzichtelijk gemaakt. Verder stimuleert narrowcasting medewerkers om meer betrokken te zijn met de social media updates door deze te leuk te vinden, delen of door intern te reageren met nieuwe ideeën. In ons blog ‘iMonitoring Teams voor je social media activiteiten‘ lees je meer over narrowcasting en hoe dit werkt.

Slimme marcom experts en de Professional omgeving

Ondersteun je als marketing en communicatie professional klanten met reputatiemanagement, content marketing of onderzoek dan activeer je de Professional omgeving in jouw Social Media Dashboard. De Professional omgeving is het meest uitgebreid en maakt het ook mogelijk om:

  1. Social media monitoring toe te passen.
  2. Resultaten uit social media monitoring te specificeren door het toekennen van labels.
  3. Maatwerk analyses, rapporten en dashboards zelf samen te stellen.

Deze omgeving is geen overbodige luxe als je klanten ondersteunt met actief reputatiemanagement. Door social media monitoring maak je inzichtelijk wat er over het merk wordt gecommuniceerd, hoeveel bereik of impact dit heeft op social media en wat dit doet voor het imago. Het imago is wat anderen communiceren over het merk. Wil jij je klanten goed ondersteunen met reputatiemanagement dan is het belangrijk om te weten welke thema’s plus issues daar invloed op hebben en hoe actueel deze zijn. Hierdoor kun je adviseren wanneer het belangrijk is om hierover te communiceren.

Door social media monitoring maak je inzichtelijk wat actueel is, wanneer en hoeveel impact dit heeft, bijvoorbeeld voor een merk. Zijn er meerdere onderwerpen, thema’s, issues of merken die gemonitord worden dan kun je het resultaat labelen en toepassen in je maatwerk analyse voor je klant. Hierdoor kun je resultaten tegen elkaar afzetten, zien wat prioriteit dient te krijgen en je klant adviseren als het gaat om reputatiemanagement.

Dezelfde methode is toepasbaar voor content marketing en onderzoek, alleen de uitkomst wordt anders gebruikt. Wanneer je weet hoe actueel een specifiek onderwerp is dan kun je content hierop aanpassen en zorgen voor interessante en relevante berichten waar je opdrachtgever en hun doelgroep blij van wordt. Denk bijvoorbeeld aan blogartikelen, nieuwsbriefupdates, persberichten of video’s.

Wil je laten zien wat jouw inspanningen betekenen ter ondersteuning van reputatiemanagement, content marketing of onderzoek dan ontwerp je een eigen rapport. Je kunt deze eenmalig ontwerpen en vervolgens periodiek versturen, dat scheelt dan ook weer tijd.

Maak jezelf en je klanten happy met het Social Media Dashboard

Het Social Media Dashboard maakt het jou makkelijk om te doen waar je goed in bent en zorgt dat je klanten ook blij zijn. Met een goede reden zijn 70% van onze klanten al meer dan vijf jaar loyaal. Bekijk een aantal reviews onder aan de pagina en lees wat klanten over ons zeggen. Wil je ook ondersteuning van een specialistisch en verzorgend team of een online demo in het Social Media Dashboard neem dan contact met ons op.

En voor wie een goed voorbeeld nodig heeft bekijk dan de update over de Online Content Machine. De Online Content Machine is eigenlijk een werkmethode voor social media marketeers. Deze is tot stand gekomen door de samenwerking met Cornelissen Marketing.